Sol og sygdom

Sol

Der er med god grund megen fokus på vigtigheden af at beskytte børn mod solens skadelige stråler. Når børn opholder sig ude i solskinsvejr, skal de have solbeskyttelse på, fx let tøj, en hat med skygge eller en kasket og solcreme på de utildækkede steder. Fagfolk anbefaler, at børns ophold i direkte sol begrænses, især klokken 12-15.

I Skattesuset sørger vi for at være særligt opmærksomme på solen. Børnene skal være smurt med solcreme hjemmefra - gerne en vandfast creme med høj faktor. Og er der behov for yderligere solbeskyttelse i løbet af dagen, sørger vi for at smøre med solcreme.

Sygdom

Vi modtager ikke syge børn eller børn, som ikke må komme ud at lege. Barnet skal kunne deltage i dagligdagens forskellige gøremål.

Vi må ikke give børnene medicin, med mindre det drejer sig om livsvigtig medicin i forbindelse med fx epilepsi, astma eller lignende. I sådanne tilfælde skal vi have en skriftlig vejledning fra jeres barns læge.