Traditioner

Vi holder af højtider og gode traditioner i Skattesuset og afholder i løbet af året flere arrangementer i vuggestuen og børnehaven. Nogle arrangementerne er kun for børnene, andre er forældre også inviteret med til. Dertil har vi forældredage, forældremøder og forældrekaffe, hvor I har mulighed for at mødes og snakke om løst og fast.

Fastelavn

Børnene kommer udklædt, vi slår katten af tønden, synger fastelavnssange og nyder alt det, der hører til en god fastelavnsfejring.

Påske

Til påske klipper vi påskeklip, finder æg på legepladsen og nyder en luksus påskefrokost, som køkkenet arrangerer for os og hvor ingenting ikke.

Afslutningsfest for storegruppen

Når vi skal tage afsked med de kommende skolebørn, gør vi det med en skøn farvelfest. Den foregår for de kommende skolebørn om aftenen, hvor vi spiser sammen, holder diskofest og siger ordentligt farvel.

Bedsteforældredag

I børnehaven får vi besøg af bedsteforældre til en dejlig dag med hygge.

Sommerfest

Forældrerådet planlægger vores årlige sommerfest, som vi holder i henholdsvis vuggestue og børnehave for alle børn, forældre og personale. Her har vi sjove boder og fælles aktiviteter, vi spiser sammen og hygger vi os i løbet af dagen.

Børnefestival

To gange om året, efterår og forår holder vi i børnefestival i klyngen. Her mødes skolegrupperne på tværs af institutionerne i klyngen og leger "BOB-lege", som er lege og aktiviteter, der går igen i KKFO'en, når de starter der.

Jul

I december holder vi en skøn julefrokost for børnene, som køkkenet arrangerer. Og vi holder julefest for børn og forældre. Her går børnehavebørnene Lucia, og vi mødes ude på stuerne til æbleskiver og kaffe, synger julesange og klipper juleklip. Til sidst samles vi om juletræet i fællesrummet til fælle julesang.