Nye forældre

Før jeres barn begynder i Skattesuset, er I meget velkomne til at komme på besøg - også flere gange. Vi tager ligeledes gerne imod besøg, hvis jeres barn går i en anden institution, så overgangen kan blive så tryg for barnet som muligt.

Læs mere om at besøge os her

Den første kontakt

Har jeres barn har fået plads i Skattesuset, skal I ringe til os. Således ved vi, at I vil have pladsen. En uge til fjorten dage før start ringer vi til jer og aftaler nærmere om dag og tidspunkt for jeres første dag hos os.

Den første dag bruger vi så til at tale sammen: I fortæller om jeres barn, vi fortæller om dagligdagen i vuggestuen, vi møder hinanden og vi taler om, hvor lang tid I har til indkøring.

Indkøring

Vi aftaler i fællesskab rammerne omkring indkøringsperioden for jeres barn. Generelt er det vores erfaring, at det er bedst, hvis I har mulighed for det, at én af jer er sammen med barnet i institutionen de første dage. Det er vigtigt for jeres barns tryghed. Men faktisk også vigtigt for, at I føler jer godt tilpas og lærer miljøet og os godt at kende. Vær også meget gerne opmærksomme på, om I kan planlægge kortere dage i de første 14-dages tid. Det gør en stor forskel for jeres barn: Det tager på kræfterne at være lille og skulle forholde sig til så meget nyt.

Vi har i indkøringsfasen fokus på at følge barnets rytme hjemmefra, hvorefter vi langsomt hjælper barnet med at vænne sig til vuggestuens rytme i forhold til sove- og spisetider mv.

Kontakt i hverdagen

Vi er tre fastansatte i hver børnegruppe, som har skiftende arbejdstider, så det vil være forskelligt, hvem af os der er på stuen morgen og eftermiddag. Vi vil alle tre tage os af både jeres barn og jer, og vi vil være særlig opmærksomme på, at I som familie trives godt i Skattesuset. Når I afleverer jeres barn om morgenen, aftaler I, hvordan I helst vil sige farvel. Det er meget forskelligt, hvordan forskellige familier ønsker det. Nogle børn vil gerne selv sige farvel, mens andre gerne vil have en voksen eller et andet barn med ud i garderoben og vinke.

Det er derudover vigtigt, at der er tæt kontakt mellem jer og os: Vi vil meget gerne tale med jer! Vi lægger derfor stor vægt på den daglige kontakt, når I henter og afleverer. Og skulle I have en hastebesked eller en bekymring, kan I altid ringe til os eller booke et møde.

Vi glæder os til at byde jer velkommen og til at lære jer og jeres barn at kende!